NOS 125
09:08:34
Storing legt spoor Duitsland plat
In heel Duitsland is het treinverkeer
van Deutsche Bahn (DB) gisteravond stil
komen te liggen.Er was een storing in
het communicatiesysteem GSM-R.
De storing werd gemeld om 22.30 uur.
Rond 00.30 uur reden de eerste treinen
weer.Wel moeten reizigers volgens DB
nog rekening houden met "aanzienlijke
vertragingen en kortstondige uitval van
treinen".Dat duurt tot in de ochtend.
GSM-R is het systeem waarmee machinist
en verkeersleiding kunnen communiceren.
Ook wordt infrastructuur zoals wissels
ermee in de gaten gehouden en stuurt
het de borden met reisinformatie op de
perrons aan.Ook in Nederland wordt
GSM-R gebruikt.