NOS 104
14:56:14
Ov komt weer op gang na staking
Het openbaar vervoer komt weer op
gang na de staking van vanochtend.Tot
08.00 uur reden er geen treinen,bussen,
trams en metro's.De meeste reizigers
waren van de staking op de hoogte.De
ochtendspits op de weg verliep normaal.
Met de landelijke staking protesteerden
de vakbonden tegen bezuinigingen op de
sociale zekerheid.Als het kabinet de
ingreep van 6,5 miljard euro in de AOW,
de WW en de WIA niet van tafel haalt,
volgen na de zomer meer ov-acties.
Hoewel de treinen nu weer rijden,is de
dienstregeling van de NS wel aangepast
vanwege de hitte.Op meerdere trajecten
rijden minder treinen.De hitte levert
vooral voor dubbeldekkers problemen op.