NOS 104
00:41:38
Eerst ov-staking,dan minder treinen
Woensdag wordt een lastige dag voor
reizigers in het openbaar vervoer.De
dag begint met een landelijke staking,
die tot 08.00 uur duurt.Trein-,metro-,
bus- en trampersoneel voert actie tegen
bezuinigingen op sociale zekerheid.
Daarna start de dienstregeling weer op,
maar dat kan gepaard gaan met uitval en
vertraging.Bovendien rijdt NS een paar
dagen een aangepaste dienstregeling
vanwege de hitte.Er rijden op meerdere
trajecten minder treinen.De NS meldt
dat vooral dubbeldekkers slecht tegen
hitte kunnen.
De ANWB verwacht geen bijzondere drukte
op de weg.Wel is er extra personeel om
pechgevallen sneller te helpen.